VYUŽITÍ VE VÝUCE
CÍL AKTIVITY:
Žák se seznámí s principem fungování elektrárny na biomasu a porovná ji s jinými typy elektráren.
POSTUP:
Rozstříhejte jednotlivá políčka a sestavte model elektrárny na spalování biomasy. Dokážete k jednotlivým částem přiřadit jejich názvy?
Na závěr společně vyhledejte z relevantních internetových zdrojů výhody a nevýhody elektráren na biomasu v kontextu existence dalších elektráren, ať už využívajících neobnovitelné zdroje, fosilní palivo či uran.
CO JE TO BIOMASA?

Elektrárny na biomasu využívají obnovitelné zdroje – dřevní štěpku, slámu či biologický odpad – k výrobě elektřiny a tepla. Přinášejí snížení emisí skleníkových plynů, podporují energetickou soběstačnost a zároveň nacházejí smysluplné využití pro zbytky z lesnictví, zemědělství i komunálního bioodpadu. Biomasa patří mezi OZE, přestože obnovitelnost je v tomto případě v delším časovém horizontu. Je také třeba dávat pozor, aby cílené pěstování biopaliv neomezilo produkci potravin.
FYZIKA
Energie – obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie
PŘÍRODOPIS
Základy ekologie – ochrana přírody a životního prostředí
ZEMĚPIS
Životní prostředí – vztah přírody a společnosti
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
KDE VYUŽÍT:
K UČENÍ: operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
KOMUNIKATIVNÍ: formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
OBČANSKÉ: chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy, respektuje požadavky na kvalitní životní prostředí, rozhoduje se v zájmu podpory a ochrany zdraví a trvale udržitelného rozvoje společnosti
KOMPETENCE: