VYUŽITÍ VE VÝUCE
CÍL AKTIVITY:
Žák dokáže rozlišit jednotlivé příjmy a výdaje domácnosti a subjektivně posoudí jejich důležitost.
POSTUP:
Rodinný rozpočet je zpravidla tvořen příjmy ze zaměstnání a výdaji, které jsou výrazně strukturovány. Finanční toky v rámci rodinného rozpočtu jsou znázorněny ve schématu. Doplňte do schématu jednotlivé popisky.
Po doplnění všech popisků zvýrazněte ty zdroje příjmů a ty skupiny výdajů, které jsou dle vašeho názoru povinné a nezbytné a které lze naopak oželet. Závěrem sestavte žebříček výdajů dle jejich významu.
FINANĆNÍ TOKY DOMãCNOSTÍ

Víš, za co vaše rodina utrácí peníze? A jak se naopak peníze do domácnosti dostanou? Tvorba domácího rozpočtu není důležitá jen pro obecný přehled toho, kolik peněz si vyděláme a kolik peněz utratíme. Máme přehled také o tom, odkud k nám peníze plynou a především kam peníze vynakládáme – máme kontrolu nad svou finanční situací. S rodinným rozpočtem jsme tedy schopni efektivněji nakládat s našimi finančními prostředky a snadněji se přizpůsobovat různým životním událostem i nenadálým změnám.
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ:
Člověk stát a hospodářství – peníze; hospodaření; banky a jejich služby; principy tržního hospodářství
Mezinárodní vztahy – globalizace
ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE:
Provoz a údržba domácnosti – finance
Svět práce – trh práce; zaměstnání; podnikání
KDE VYUŽÍT:
K UČENÍ: vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
OBČANSKÉ: chápe základní principy, na nichž spočívají zákony a společenské normy, je si vědom svých práv a povinností ve škole i mimo školu
DIGITÁLNÍ: získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu
KOMPETENCE: