top of page

VYUŽITÍ VE VÝUCE

CÍL AKTIVITY:

Žáci si utřídí základní informace o integračních seskupeních s českou účastí, pomocí nichž je od sebe dokážou rozlišit.

POSTUP:

Rozdělte žáky do dvojic. Každý ve dvojici dostane jednu tabulku (A nebo B) s informacemi o 6 organizacích. Každý z žáků si informace v tabulce nastuduje. Následně bílou část tabulky rozstříhá na jednotlivé kartičky (vždy tři od každé z uvedených organizací), zamíchá je a nechá spolužáka ve dvojici tabulku znovu složit.
Své pokusy si následně žáci vzájemně zkontrolují a sdělí základní informace ke každé z organizací, které si zapamatovali.
Ke každému z integračních seskupení na závěr mohou přidat jakékoliv další informace, které s ním mají spojené (mohou být i nesprávné). Poté ověří, zda jsou pravdivé. Pokud ne, upravte je tak, aby pravdivé byly.

Více k tématu:

Navštivte náš 

ESHOP

KAM VŠUDE PATŘÍ ĆESKO

Nadnárodní spolupráce přináší státům vedle povinností a zodpovědnosti zpravidla také řadu výhod. Česko je členem desítek až stovek mezinárodních organizací, institucí a sdružení, které kromě těch klíčových, jako je Evropská unie nebo Severoatlantická aliance (NATO) zahrnují mezivládní či nevládní specializované a regionální organizace v oblastech, jako je obchod, bezpečnost, zdraví, věda a technologie, humanitární pomoc, sport a další. Zorientujte se alespoň v některých z nich. Těch současných, i těch dřívějších.

ZEMĚPIS:
Regiony světa – modelové regiony světa
Společenské a hospodářské prostředí – globalizační, politické a hospodářské procesy; regionální, společenské, politické a hospodářské útvary
Česká republika

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Mezinárodní vztahy, globální svět – evropská integrace

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané

KDE VYUŽÍT:

K UČENÍ: operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje
do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější
pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy

KOMUNIKATIVNÍ: formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu

SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají

DIGITÁLNÍ: získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu

KOMPETENCE:

bottom of page