VYUŽITÍ VE VÝUCE
CÍL AKTIVITY:
Žák se v rámci skupinové aktivity jednak seznámí s pařížskými památkami a jednak využijí své komunikační schopnosti.
POSTUP:
• Každý hráč dostane jednu kartičku s problémem, kterou si přilepí na čelo tak, aby ji neviděl, ale ostatní ano.
• Úkolem je postupně od spolužáků získávat rady, které nesmí prozradit přímo místo nebo obsah problému, ale pomohou je nepřímo odhalit. Příklad: Na kartičce je „Dostal/a jsi závrať ve výtahu na Eiffelovku“. Spolužák může říct: „Zhluboka dýchej a nedívej se dolů.“
• Každý žák se může ptát a sbírat více rad od různých spolužáků.
• Po určeném času, např. 10 minutách, hra končí a v kruhu hráči řeknou, co si myslí, že je jejich problém.
PAŘÍŽ NA ĆELE (HRA)

Seznamte se s ikonami Paříže! Přetvořte si třídu na nábřeží Seiny a procházejte se po centru ekonomicky, politicky i kulturně jednoho z nejvlivnějších měst světa. Obdivujte pařížské památky, jedinečnou architekturu i gastronomii. A u toho prožívejte nevšední chvíle, které může turista při návštěvě Paříže zažít. Tak hurá do toho!
ZEMĚPIS
Regiony světa – modelové regiony světa
Společenské a hospodářské prostředí – obyvatelstvo světa
ETICKÁ VÝCHOVA
Základní prvky verbální komunikace v mezilidských vztazích
Schopnost spolupráce
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
KDE VYUŽÍT:
K UČENÍ: operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
KOMUNIKATIVNÍ: formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
KOMPETENCE:





