top of page

VYUŽITÍ VE VÝUCE

CÍL AKTIVITY:

Žák představí svůj pohled na vhodně a nevhodně strávený volný čas a porovná své představy s představami svých spolužáků.

POSTUP:

Na otázku „jak správně trávit volný čas?“ neexistuje univerzální odpověď. Zkuste ji ale zodpovědět na základě většinového názoru ve vaší třídě.

Více k tématu:

Navštivte náš 

ESHOP

JAK (NE)TRãVIT VOLNÝ ĆAS

Volný čas je doba, ve které se věnujeme činnostem podle vlastní volby. Abychom si odpočinuli, pobavili nebo se zdokonalovali. Jde o část lidského života mimo čas pracovní, případně čas ve škole, a čas vázaný (spánek, jídlo, dojíždění, domácí práce atd.). Každý má o trávení volného času svou vlastní představu. Možnosti trávení volného času ovlivňuje zdraví, věk, rodinný stav, kamarádi, ale třeba i místo bydliště, materiální zajištění či povaha. Jaké jsou vaše představy o trávení volného času?

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ:

Člověk jako jedinec – podobnost a odlišnost lidí; vnitřní svět člověka; osobní rozvoj

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ:

Zdravý způsob života a péče o zdraví – tělesná a duševní hygiena, denní režim
Osobnostní a sociální rozvoj – sebepoznání a sebepojetí; psychohygiena

KDE VYUŽÍT:

KOMUNIKATIVNÍ: formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu; naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje

SOCIÁLNÍ: přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají

OBČANSKÉ: respektuje přesvědčení druhých lidí, váží si jejich vnitřních hodnot, je schopen vcítit se do situací ostatních lidí, odmítá útlak a hrubé zacházení, uvědomuje si povinnost postavit se proti fyzickému i psychickému násilí

KOMPETENCE:

bottom of page