VYUŽITÍ VE VÝUCE
CÍL AKTIVITY:
Žák představí svůj pohled na vhodně a nevhodně strávený volný čas a porovná své představy s představami svých spolužáků.
POSTUP:
Na otázku „jak správně trávit volný čas?“ neexistuje univerzální odpověď. Zkuste ji ale zodpovědět na základě většinového názoru ve vaší třídě.
JAK (NE)TRãVIT VOLNÝ ĆAS

Volný čas je doba, ve které se věnujeme činnostem podle vlastní volby. Abychom si odpočinuli, pobavili nebo se zdokonalovali. Jde o část lidského života mimo čas pracovní, případně čas ve škole, a čas vázaný (spánek, jídlo, dojíždění, domácí práce atd.). Každý má o trávení volného času svou vlastní představu. Možnosti trávení volného času ovlivňuje zdraví, věk, rodinný stav, kamarádi, ale třeba i místo bydliště, materiální zajištění či povaha. Jaké jsou vaše představy o trávení volného času?
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ:
Člověk jako jedinec – podobnost a odlišnost lidí; vnitřní svět člověka; osobní rozvoj
VÝCHOVA KE ZDRAVÍ:
Zdravý způsob života a péče o zdraví – tělesná a duševní hygiena, denní režim
Osobnostní a sociální rozvoj – sebepoznání a sebepojetí; psychohygiena
KDE VYUŽÍT:
KOMUNIKATIVNÍ: formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu; naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje
SOCIÁLNÍ: přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají
OBČANSKÉ: respektuje přesvědčení druhých lidí, váží si jejich vnitřních hodnot, je schopen vcítit se do situací ostatních lidí, odmítá útlak a hrubé zacházení, uvědomuje si povinnost postavit se proti fyzickému i psychickému násilí
KOMPETENCE: